کینگ مووی

دنلود آهنگ و فیلم ایرانی

کینگ مووی

دنلود آهنگ و فیلم ایرانی

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

آشنایی با تارا شریفی نابغه ی کوچک

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳ ب.ظ

تارا شریفی دختر ایرانی الاصل، دانش آموز دبیرستان "السبری" در نزدیکی لندن، در آزمون هوش موسسه «منسا» وابسته به دانشگاه آکسفورد، با کسب بالاترین نمره و امتیاز ۱۶۲، رکورد ضریب هوشی آلبرت انیشتین و پروفسور "استیون هاوکینگ" را شکست و در سطحی بالاتر از حد نصاب نوابغ با امتیاز ۱۴۰، قرار بگیرد.

 

تارا شریفی نابغه ایرانی بالاتر از نوابغ شناخته شده ی جهان یعنی آلبرت انیشتین و استیون هاوکینگ قرار گرفت.

 

تارا شریفی متولد سال 1387 ، 11 ساله ، ایرانی الاصل است.

 

خانواده او از اهالی روستای خون در بخش بوشکان از توابع شهرستان دشتستان هستند. در ۷۲۰ کیلومتری جنوب شرقی استان بوشهر قرار دارد و اکنون ساکن انگلستان هستند.

 

این نابغه 11 ساله توانست در آموزش هوش سازمان جهانی منسا که زیر نظر دانشگاه آکسفورد انجام می شود نمره هوشی 162 را کسب کند.

 

پدر تارا شریفی می گوید: دخترم بسیار باهوش بود و معادلات پیچیده را حل می کرد و از همکلاسی هایش بالاتر بود به همین دلیل معلم هایش می گفتند او را در مدرسه استثنایی و یا مدرسه تیزهوشان ثبت نام کنید.

 

در نهایت پدر و مادرش تصمیم گرفتند که او را در آزمون تیزهوشان دانشگاه آکسفورد شرکت بدهند و از ضزیب هوشی آن آگاه شوند. در حال حاضر تمام رسانه های جهان به این موضوع پرداخته اند که تارا شریفی از آی کیو بسیار بالایی برخوردار است.

سازمان منسا انجمنی بین المللی مربوط به تیزهوشان است که مشخصات افراد با بهره هوشی بالا را گردآوری می کند. فقط 2 درصد از مردم دنیا ضریب هوشی بالاتر از 135 را دارند.

 

تارا شریفی می گوید: «دوست دارم وقتی بزرگتر شدم به نوعی با ریاضیات سر و کار داشته باشم. شرکت در آزمون تصمیم مشترک پدر و مادرم بود که ضمن موفقیت، یک فرصت عالی برای آشنا شدن با دیگر شرکت کنندگان در این مسابقه نیز می باشد».

 

نه تنها تارا از شنیدن امتیازی که کسب کرده بود شوکه شده است بلکه مسئولان موسسه «منسا» را نیز شگفت زده کرده است. او اکنون شرایط لازم برای عضویت در سازمان «منسا» را دارد.

 

تارا در رابطه با نبوغ خود می گوید: زمانی که من نتیجه را گرفتم شوکه شدم - من هیچ وقت انتظار نداشتم چنین نمره خوبی به دست بیاورم. شرکت در آزمون تصمیم مشترک من و والدینم بود.

 

تارا در حال حاضر برای عضویت در Mensa واجد شرایط است، همچنین به عنوان جامعه IQ بالا شناخته شده است و می گوید که او منتظر ملاقات با دیگر اعضای Mensa در برخی از اجتماعات سازمان است. طبق اعلام باکس هرالد، تارا شریفی این آزمون را در دانشگاه آکسفورد داده و مجبور بوده در مدت زمانی مشخص به پرسش ها پاسخ دهد. همچنین این آزمون، آزمونی غیرکلامی بود که بر توانایی تارا در درک معانی کلمات متمرکز شده بود.

 

پدر تارا شریفی گفت: من بسیار احساس غرور می کنم؛ اما بسیار نیز شگفت زده شدم که چطور تارا این نمره را کسب کرد. من می دانستم که او بسیار باهوش است؛ اما فکر نمی کردم او دارای چنین ضریب هوشی است.

 

  • امیرعلی هاشمی پور هراتی

متن آهنگ علیرضا طلیسچی به نام دیوونه دوست داشتنی

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰ ب.ظ

♫♪───| متن آهنگ |───♪♫

رفت قلبم ضعف کردم واسه خندت عشقم بس که شیرینی
میخندم دل کندم از همه از قلبم کاشکی ببینی
آخه چشمات دیوونه خونست آخه دیوونه رو دست تو که نداریم اصلا نمیشه
تو نمیخوای جداشی تو که یه دونه باشی بمونی واسه قلبم همیشه
دیوونه دوست داشتنی از دلم کاش نری خواستی کم باش ولی باش
دیوونه میخوادت دلم میفته کارت به من راضی نشی کاش برم کاش
دیوونه دوست داشتنی از دلم کاش نری خواستی کم باش ولی باش
دیوونه میخوادت دلم میفته کارت به من راضی نشی کاش برم کاش

از دنیا برام عشق تو بسه بس هرچیش موند دیگه مال توشه نفس
میمیرم که تو دیوونگی کنی آخر این دلو دیوونه میکنی
دیوونه دوست داشتنی از دلم کاش نری خواستی کم باش ولی باش
دیوونه میخوادت دلم میفته کارت به من راضی نشی کاش برم کاش
دیوونه دوست داشتنی از دلم کاش نری خواستی کم باش ولی باش
دیوونه میخوادت دلم میفته کارت به من راضی نشی کاش برم کاش

♫♪───┤ ♩♬♫♪♭ ├───♪♫

برای دانلود این آهنگ اینجا کلیک کنید

  • امیرعلی هاشمی پور هراتی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری ۶ مدیر کانال تلگرامی خبر داد که با خرید و فروش غیرقانونی ارز، موجب نوسانات قیمت بازار ارز بودند.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: در رصدهای اطلاعاتی و پالایش‌های فنی بازار ارز در فضای مجازی، تعدادی کانال تلگرامی دلالان ارز که نقش ویژه‌ای در تعیین قیمت و گرانی‌های اخیر بازار ارز داشته‌اند، شناسایی شدند و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ عنوان کرد: در بررسی به عمل آمده مشخص شد این گروه‌ها هر کدام حداقل ۱۶۰ عضو داشتند که با خرید و فروش ارز به صورت غیرقانونی باعث ایجاد نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمت‌ها شده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این تحقیقات پلیسی ۶ گروه تلگرامی شناسایی شدند، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، هویت مدیران گروه‌های تلگرامی شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی هر ۶ مدیر کانال تلگرامی دستگیر شدند و گروه‌های آن‌ها مسدود و حذف شد.

وی تصریح کرد: برخورد با اخلالگران اقتصادی یکی از اولویت‌های کار پلیس امنیت اقتصادی تهران است و پلیس با قاطعیت با اخلالگران نظام اقتصای مقابله می‌کند.

ولی پور گودرزی تصریح کرد: متهمان با صدور قرار مجرمیت توسط مراجع قضایی برای تکمیل تحقیقات در اختیار این پلیس قرار دارند.

  • امیرعلی هاشمی پور هراتی

اگر می‌خواهید از یک روز زیبای تابستانی لذت ببرید و در عین حال گرمای هوا چندان برایتان آزاردهنده نباشد، باید به جنس و البته رنگ لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید دقت کنید، اما رنگ مناسب لباس برای تابستان چیست و چه ویژگی دارد؟ حتما با خواندن این جمله و در همین ابتدای کار، ایده‌های زیادی در ذهن شما شکل گرفته است، اما توصیه می‌کنیم که عجله نکنید و این مطلب را تا آخر بخوانید، شما می‌توانید با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله ارائه می‌شود و البته استفاده از خلاقیت خودتان، تیپ‌های متفاوت و جذابی در این فصل داشته باشید. با ما همراه باشید.

 

اصول انتخاب رنگ مناسب لباس برای تابستان

رنگ‌های تیره بپوشیم یا روشن؟

فکر می‌کنم این تجربه برای همه‌ی شما آشناست که وقتی در هوای گرم، رنگ‌های تیره می‌پوشید احساس می‌کنید گرمای هوا دو برابر شده، به علاوه لباس سیاه و تیره خیلی زودتر از لباس سفید و روشن در برابر آفتاب خشک می‌شود؛ این حالت به این خاطر اتفاق می‌افتد که بازتاب رنگ‌های تیره بسیار کم است و نور را به خود جذب می‌کنند. در مقابل، رنگ‌های روشن، انعکاس نور بالایی دارند، بنابراین شما احساس خنکی بیشتری خواهید کرد.

با تمام این‌ها اگر اصرار به استفاده از رنگ‌های تیره در این فصل دارید، توصیه می‌کنیم از پارچه‌های سبک و منفذ داری مثل لنین (لینن) و پنبه‌ای استفاده کنید و از پوشیدن لباس‌هایی از جنس نایلون و یا پلی استر بپرهیزید.
پارچه‌های لنین رطوبت را به خود جذب می‌کنند، پس برای فصل تابستان که تعرق بدن بسیار زیاد است انتخاب مناسبی است.
پارچه‌های پنبه‌ای هم برای این فصل خیلی مناسب است، زیرا این نوع پارچه از جنس طبیعی است و گرما را از خود عبور می‌دهد.

 

رنگ های مناسب لباس برای تابستان

راهنمای انتخاب رنگ مناسب لباس برای تابستان

 

همچنین ببینید: ۴۰ مدل تیپ تابستانی مردانه + راهنمای ست کردن رنگ‌ ها

 

رنگ‌های سرد بپوشیم یا گرم؟

هر رنگی طبع خاص خود را دارد، اما در یک دسته بندی کلی می‌توانیم رنگ‌ها را به دو طیف گرم و سرد تقسیم کنیم، سه رنگ اصلی قرمز، زرد و نارنجی در مجموعه رنگ‌ها، جزء رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند و باقی رنگ‌های گرم از ترکیب این سه به دست می‌آیند. جالب است بدانید که این رنگ‌ها به علت افزایش آدرنالین، موجب بالا رفتن فشار خون، افزایش تنفس و نهایتا افزایش درجه حرارت در بدن فرد و احساس گرما می‌شوند. در این میان هر چه رنگ گرم پر رنگ‌تر باشد، احساس بیشتری هم ایجاد می‌کند.
در مقابل رنگ‌های سبز و آبی جزء رنگ‌های سردند. این رنگ‌ها ضربان قلب را کم کرده، ماهیچه‌ها را آرام می‌کنند و درجه حرارت بدن را کاهش می‌دهند و حس سردی را در فرد به وجود می‌آورند.
حال شاید این سئوال برای شما پیش آمده باشد که با تفاصیلی که گذشت آیا استفاده از رنگ‌های شادی که طبیعت گرم دارند، مثل زرد و نارنجی برای تابستان مناسب است یا خیر؟
اگر جزو علاقمندان به این دسته رنگ‌ها هستید می‌توانید از طیف‌های ملایم‌تر آن‌ها استفاده کنید، مثلا ست کردن یک بلوز لیمویی خوشرنگ با یک شلوار سبز، ترکیب بسیار مناسبی برای فصل تابستان است. به هر حال اگر از گرمای بیش از حد فراری هستید باید دقت کنید که در ترکیب لباس‌های خود میزان استفاده از رنگ‌های جیغ و خیلی تند را کاهش دهید.

 

فصل تابستان و رنگ‌های مناسب این فصل

فصل تابستان و رنگ‌های مناسب این فصل

 

آیا رنگ‌های خنثی برای پوشش تابستانی مناسب اند؟

از آنجا که طبیعت رنگ‌های خنثی چیزی میان رنگ‌های سرد و گرم است، به راحتی می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های سرد و یا گرم ست کنید، در واقع رنگ‌های خنثی باعث می‌شوند که توجه بیننده به رنگ اصلی بیشتر شود؛ بنابراین برای فصل تابستان می‌توانید ترکیبی از رنگ‌های خنثی و سرد را بکار ببرید، هر چند که ترکیب ترکیب رنگ خنثی سفید با رنگ ملایم گرمی مانند صورتی یا نارنجی هم ترکیب شاد و جذابی خواهد بود.


حفظ سلامت پوست با پوشیدن لباس هایی با رنگ‌ طبیعی

همان طور که می‌دانید میزان تعریق بدن در فصل تابستان به مراتب بیش از سایر فصل هاست، به همین خاطر سعی کنید از لباس هایی با رنگ‌هایی استفاده کنید که منشا طبیعی داشته باشند، این رنگ‌ها علاوه بر اینکه در برابر نور خورشید بسیار با دوام‌تر از رنگ‌های شیمیایی هستند، حساسیت‌های پوستی ایجاد نمی‌کنند و درخشش و جذابیت خاص خود را دارند. به علاوه این رنگ‌ها در فرآیند رنگرزی، برای آب، خاک و هوا آلودگی ایجاد نمی‌کنند و درحقیقت سازگار با محیط زیست هستند.

 

استفاده از رنگ های طبیعی برای پوشش تابستانی

استفاده از رنگ های طبیعی برای پوشش تابستانی


خصوصیات بارز چند رنگ پرکاربرد لباس در تابستان

سفید: رنگ پاکیزگی و تمیزی، بسیار خنک کننده، قابلیت بالا برای ست شدن با تقریبا تمام رنگ‌های دیگر
سبز: یادآور طبیعت سرسبز، آرامش بخش، موجب راحتی و انبساط ذهن، خنک کننده و قابل ست کردن با اکثر رنگ‌ها
زرد و نارنجی: یادآور رنگ خورشید، بسیار انرژی بخش، قابل ست کردن با رنگ‌های خنثی یا گرم
قرمز: یادآور گل ها، به وجود آورنده حس تکاپو و حرکت، بهتر است در محیط‌های پرجنب و جوش مثل محیط‌های ورزشی استفاده شود.
آبی: بسیار خنک کننده و آرام بخش، ایجاد کننده حس معنوی و امنیت خاطر در فرد، قابلیت ست شدن با رنگ‌های گرم


سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم خصوصیات مربوط به رنگ های مختلف را با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان بررسی کرده و راهنمایی برای انتخاب رنگ مناسب لباس برای تابستان به شما ارائه دهیم.  البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود، پیشنهاد ستاره این است که برای دریافت اطلاعات کامل تر و بیشتر در مورد نوع پوشش تابستانه خود، مهمترین اصول لباس پوشیدن در تابستان را نیز بخوانید.

  • امیرعلی هاشمی پور هراتی

زندگینامه میرزای شیرازی

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳ ب.ظ

زندگی نامه سید محمدحسن حسینی شیرازی (میرزای شیرازی)
سید محمدحسن حسینی شیرازی معروف به «میرزای شیرازی» و میرزای مجدد ۴ اردیبهشت ماه ۱۱۹۴  در شیراز متولد شد. میرزای شیرازی مرجع تقلید شیعه ایرانی و صاحب حکم تحریم تنباکو بود.


بعد از فوت مرتضی انصاری دزفولی در سال ۱۲۴۳، مرجعیت عامه تشیع به وی منتقل گردید و نزدیک به ۳۰ سال در این مقام به برطرف کردن مشکلات مردم و اداره حوزه های علمیه مشغول بود.

پدر میرزای شیرازی، میرزا محمود، از عالمان دین بود. میرزای شیرازی، پدرش را در خردسالی از دست داد و دائی اش میرزا حسین موسوی مشهور به مجدالاشراف سرپرستی وی را به عهده گرفت. میرزا محمدحسن، در سال های اقامت در اصفهان و در بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی با دخترعموی خود ازدواج کرد و صاحب یک دختر و یک پسر به اسم علی شد. همسر نخست میرزای شیرازی، ۱۳۰۳ق درگذشت. وی همسر دیگری هم داشت که از او صاحب پسری به اسم محمد و همچنین یک دختر شد.


سید محمدحسن حسینی شیرازی در سال ۱۲۸۷ قمری برای انجام اعمال حج به مکه رفت. در این سفر شریف مکه به دیدار میرزا آمد و وی را به منزل خویش برد. میرزا حسن در این سفر تصمیم اقامت دائمی در مدینه داشت و هنگامی که این امر ممکن نشد تصمیم به مجاورت در مشهد گرفت. ولی در پایان به سامرا رفت و تا آخر عمر در آن شهر سکونت داشت.


مرجعیت میرزای شیرازی
مقلدین شیخ انصاری پس از فوت او در سال ۱۲۸۱ قمری، به شاگردان متعددش رجوع می کردند. بدین دلیل شاگردان برجسته وی، من جمله میرزا حسن آشتیانی، حسن نجم آبادی و میرزا عبدالرحیم نهاوندی و میرزا حبیب الله رشتی برای معرفی یکی از شاگردان انصاری بعنوان مرجع تقلید، شورایی تشکیل دادند و به پیشنهاد میرزای آشتیانی همه بر صلاحیت میرزا محمدحسن شیرازی صحه نهادند.

تحریم تنباکو
یکی از مهمترین حوادثی که در دوران میرزای شیرازی رخ داد، نهضت تحریم تنباکو بود. بعد از اعطای امتیاز انحصار توتون و تنباکو به کمپانی رژی در چهار شهر ایران، مردم به پیشگامی چهار تن از شاگردان میرزای شیرازی، دست به اعتراضات گسترده ای زدند. شیخ فضل الله نوری در تهران، آقانجفی اصفهانی در اصفهان، سید علی اکبر فال اسیری در شیراز و میرزا جواد مجتهد تبریزی در تبریز، رهبران این قیام بودند. حکم تاریخی میرزای شیرازی در مورد انحصار تنباکو در زمان ناصرالدین شاه، آنچنان مردم را به صحنه کشاند که شاه قاجار، ناچار به فسخ قرارداد تنباکو شد. متن حکم بدین شرح است:« بسم الله الرحمن الرحیم الیوم استعمال تنباکو و توتون بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام است. حرره الاقل محمدحسن الحسینی.»

 

میرزای شیرازی,ززندگینامه سید محمدحسن حسینی شیرازی,تالیفات میرزای شیرازی

حکم تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی صادر شد

 

  • اقدامات سیاسی و اجتماعی
    میرزای شیرازی، بیش از هر چیز با تحریم تنباکو بعد از اعطای امتیاز انحصاری توتون و تنباکو به کمپانی رژی شناخته می شود؛ ولی او همچنین اقدام تاریخی، دست به تحرکات سیاسی و اجتماعی فراوان دیگری هم زده است:

    √ ارسال تلگراف به ملکه انگلستان برای جلوگیری از ادامه کشتار شیعیان افغانستان توسط عبدالرحمن محمدزایی در سال ۱۳۰۹ق

    √ تلاش برای تحکیم همبستگی شیعه و سنی از روش تقویت حوزه علمیه تشیع در شهر سنی نشین سامرا، پرداخت مستمری و کمک های مادی به طلاب و علمای سنی، برخورد با اختلاف افکنان بین شیعه و سنی و...

    √ تربیت و اعزام مبلغان ویژه برای منطقه های حساس و زیر سلطه مانند هند، کشمیر، افغانستان، قفقاز و عراق

    تالیفات میرزای شیرازی
    - کلمه الامام الحسن

    رساله فقهی:
    - کتاب الطهاره تا مبحث وضو
    - کتاب الصلوه تا بحث
    - رساله ای در رضای( اعیان الشیعه ج ۵٫۳۰۸)
    - رساله ای در مشتق.
    - کتاب المکاسب تا پایان معاملات
    - حاشیه بر نجاه العباد
    - تعلیقه بر کتاب معاملات وحید بهبهانی
    - تعلیقه بر کتاب شرح لمعه

    رساله های اصول:
    - رساله ای دراجتماع امر و نهی
    -  تقریرات درس اصول شیخ مرتضی انصاری. دوره کامل
    -  تعلیقات بر فرائدالاصول تألیف شیخ مرتضی انصاری

    درگذشت میرزای شیرازی
    میرزای شیرازی، دوشنبه ۲۴ شعبان ۱۳۱۲ق برابر با ۱ اسفند ماه ۱۲۷۳ هجری شمسی، در ۸۲ سالگی در سامرا درگذشت و در یکی از حجرات صحن حرم امام علی (ع)دفن شد.بعضی علت مرگ میرزای شیرازی را بیماری برونشیت یا سل دانسته اند و بعضی دیگر، درگذشت او را حاصل مسموم شدن از طرف مزدوران دولت انگستان می دانند.
  • امیرعلی هاشمی پور هراتی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱ ب.ظ

اوایل هفته جاری سازمان FBI جوان ۲۷ ساله روسی را دستگیر کرد که طبق اطلاعات به دست آمده سعی داشت با استفاده از  باج افزار به یک شرکت فناوری در آمریکا حمله کند. طبق اطلاعاتی که FBI در اختیار کاربران قرار داده شرکت مورد نظر تسلا بوده است. در بیانیه‌ای که توسط دپارتمان عدالت آمریکا منتشر شده نوشته شده است ایگور ایگورویچ کریچکو ۲۷ ساله در ماه جولای به آمریکا آمده و با یک کارمند روس در تسلا ارتباط برقرار کرده است.

این کارمند که خود ویزای اقامت آمریکا را نداشته در کارخانه گیگافکتوری تسلا در نوادا مشغول به کار بود. پس از آن که این دو فرد همدیگر را ملاقات کرده‌اند، کریچکو درخواست معامله‌ای را مطرح کرده است. وی به کارمند مورد نظر پیشنهاد یک میلیون دلار داده تا در ازای آن سیستم رایانه‌های شرکت تسلا را با باج افزارهای موجود آلوده کند.

هدف اصلی کریچکو آن بوده که اطلاعات کامل شرکت تسلا را استخراج کند و در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی از این شرکت تمامی اطلاعات به دست آمده را در اختیار کاربران فضای مجازی بگذارد.کارمند روسی که پیشنهاد فرد را شنیده بود سریعا موضوع را با مسئولان تسلا در میان گذاشت و این شرکت نیز با FBI ارتباط برقرار کرد. به دنبال این مسائل سازمان FBI موفق شد کریچکو را در حین تلاش برای خروج از آمریکا دستگیر کند.

حمله سایبری به تسلا

 

رواج باج‌گیری از شرکت‌ها در آمریکا

کارمندان FBI اعلام کردند که کریچکو پیش از این هم حملاتی را به شرکت‌های مختلف ترتیب داده است، اما نامی از شرکت‌های مذکور به زبان نیاوردند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی FBI شرکت دیگری که مورد حمله مشابهی قرار گرفته بود با پرداخت مبلغ ۴.۵ میلیون دلار رضایت کریچکو، کلاهبردار روسی را به دست آورد. اگر کارمند روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار نمی‌داد، سرنوشت مشابهی در اختیار ابرقدرت دنیای خودروهای الکتریکی بود.

حملات سایبری با استفاده از باج‌افزارها در آمریکا به کرّات دیده می‌شود به طوری که اوایل ماه شرکت‌هایی مثل کارنیوال و گارمین چنین شرایطی را تجربه کردند. همچنین شرکت Travelex برای جلوگیری از افشای داده‌های خود ۲.۳ میلیون دلار به هکرها پرداخت. طبق اطلاعات FBI طی مدت اخیر مناطقی مثل آتلانتا، بالتیمور و نیواورلانز بیشترین حملات سایبری را داشته‌اند.

  • امیرعلی هاشمی پور هراتی

فرق کاشی و سرامیک از لحاظ ویژگی، جنس و کاربرد

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸ ب.ظ

به طور معمول در گویش عمومی و محاوره‌ای اغلب عبارت کاشی و سرامیک جابجا تلفظ می‌شود. شاید دلیل عمده این اشتباه را بتوان به کاربرد آن‌ها در نمای ساختمان مرتبط دانست. با این حال تفاوت‌های زیادی به لحاظ جنس، کاربرد و مقاومت در بین کاشی و سرامیک وجود دارد. در این مقاله به بررسی تفاوت میان کاشی و سرامیک می‌پردازیم.


 

معرفی کاشی و سرامیک

کاشی

کاشی نوعی مصالح ساختمانی به شمار می‌آید که در فرآیند هنر کاشی کاری طراحی شده و معمولا در مرحله نازک کاری بنا استفاده می‌شود. همچنین به کاشی که جنس روی آن از سرامیک باشد، کاشی سرامیکی گفته می‌شود.

سرامیک

به مصالح ساختمانی که از مواد غیر معدنی و غیر آلی ساخته شده اند اصطلاحا سرامیک گفته می‌شود که به کمک هنر سرامیک سازی ساخته می‌شوند.


جنس کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک به عنوان دو محصول مرتبط با مصالح ساختمانی، از خاک رس و سفال تهیه و تولید می‌شوند.


کاشی و سرامیک در ساختمان چه مصارفی دارند؟

کاشی و سرامیک از جمله پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی هستند که در موارد متعددی مانند پوشاندن سطوح آشپزخانه، حیاط، نمای ساختمان، حوض‌های تزئینی، سرویس بهداشتی، حمام، گلخانه، پارکینگ و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.


فرق کاشی و سرامیک از لحاظ نوع کاربرد

کاشی‌ها به دلیل ظرافت ساختی که دارند، اغلب برای پوشش دیوار مناسب هستند و از آن‌ها برای پوشش کف استفاده نمی‌شود. با این حال از سرامیک به دلیل مقاومت بیشتر به عنوان یک پوشش دهنده عالی در کف ساختمان‌ها یاد می‌شود.
 

بیشتر بدانید: ایده هایی برای کاشی کاری مدرن

فرق کاشی و سرامیک از لحاظ ویژگی، جنس و کاربرد

 

فرق کاشی و سرامیک از لحاظ نوع ساختار

۱. نوع ساختار کاشی

به طور معمول در ساخت کاشی از دو قسمت استفاده می‌شود. یک قسمت اصلی کاشی که از جنس سفال بوده و قسمت رویی آن که لعاب نامیده می‌شود و از جنس شیشه تشکیل شده است.

۲. نوع ساختار سرامیک

بخش زیادی از سرامیک از مواد غیر فلزی و غیر عالی هستند و معمولاً از مخلوط ماسه، فلدسپات و خاک رس تهیه می‌شوند.


تفاوت‌ها و ویژگی‌های کلی کاشی و سرامیک

برای دانستن تفاوت‌ها و ویژگی‌های کاشی و سرامیک بهتر است که ویژگی‌های هر کدام را به طور جداگانه، به شرح زیر عنوان کنیم:

۱. ویژگی‌های سرامیک

  • به طور کلی سرامیک از سختی بیشتری نسبت به کاشی برخوردار است.
  • سرامیک مقاومت بالایی نسبت به یخ زدگی دارد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های سرامیک مقاومت آن در برابر اشعه خورشید است.
  • از سرامیک هم می‌توان در کف و هم می‌توان برای دیوار استفاده کرد.
  • همچنین سرامیک در مقابل آتش تغییر حالت نمی‌دهد.
  • عدم تغییر در رنگ و شکل ظاهری سرامیک با گذشت زمان از دیگر ویژگی‌های آن است.
  • سرامیک در برابر فشار و سرما و گرمای شدید و همچنین رطوبت مقاومت بیشتری نسبت به کاشی دارد.
  • از آنجایی که جذب آب در سرامیک بسیار کم است، استفاده از آن بر روی ارتفاعات و دیوار کار سختی خواهد بود.

۲. ویژگی‌های کاشی

  • کاشی دارای جذب آب بیشتری است. به همین دلیل، از آن در ارتفاعات بالاتر استفاده می‌شود.
  • کاشی دارای طرح‌های متنوع و زیبایی نسبت به سرامیک است، به همین دلیل در نمای قسمت مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کاشی هم در نوع لعاب دار و هم در نوع بدون لعاب تولید می‌شود.
  • در قسمت روی کاشی که لعاب نامیده می‌شود از طرح‌های ساده، گلدار، رنگی، سیاه و سفید، براق، مات و نیمه براق استفاده می‌شود.
  • تمیز کردن کاشی‌ها به ویژه نوع براق آن کار بسیار راحتی است.
  • برخی از انواع کاشی‌ها در مقابل ضربه ملایم نا مقاوم بوده و به راحتی شکسته خواهند شد.

سخن آخر

امروزه مصالح ساختمانی بسیار زیاد و متنوعی در بازار برای ساخت و دکوراسیون منزل تولید و عرضه شده اند. اگر در صدد ساخت ملکی برای خود هستید، ما خواندن مطالب راهنمای انتخاب بهترین سنگ برای کف ساختمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین در صورتی که تجربه یا دیدگاهی خاص در این خصوص دارید، آن را در قسمت ارسال نظر با ما و دیگر مخاطبان ستاره در میان بگذارید.

  • امیرعلی هاشمی پور هراتی

متن آهنگ پویان مختاری به نام سالار تویی

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵ ب.ظ

♫♪───| متن آهنگ |───♪♫

هوای حرم تو دوباره به سرم زد

ببین عشق تو آتیششو به بال و پرم زد

تو قلبم تو رو دارم اگه خونه به دوشم

من این عالم عشقو به عالم نفروشم

بازم خوابشو دیدم تو بین الحرمینم

منی که عمریه تو حسرتها پیش حسینم

اگر خوبم اگر بد اگر خالیه دستم

تا اون روزی که زندم زیر پرچمت هستم

دل و دلدار خوتی محرم اسرار خوتی

همه دنیا میدونن سرور و سالار خوتی

دل و دلدار خوتی محرم اسرار خوتی

همه دنیا میدونن سرور و سالار خوتی

چی بالاتر از این که به نوکریت رسیدم

بهم آبرو دادی که تو خواب نمیدیدم

تو اوج روسیاهی یکی هوامو داره

حسین همونه که میبخشه منت نمیگذاره

اگه جاده ها بسته است اگه دوره مسیرم

خدا شاهده من اگه نیام حرم میمیرم

تا خالی میشه پشتم هوای منو داری

ازت ممنونم ارباب که واسم کم نمیگذاری

دل و دلدار خوتی محرم اسرار خوتی

همه دنیا میدونن سرور و سالار خوتی

دل و دلدار خوتی محرم اسرار خوتی

همه دنیا میدونن سرور و سالار خوتی

دل و دلدار خوتی محرم اسرار خوتی

همه دنیا میدونن سرور و سالار خوتی

دل و دلدار خوتی محرم اسرار خوتی

همه دنیا میدونن سرور و سالار خوتی

متن آهنگ پویان مختاری سالار تویی

♫♪───┤ ♩♬♫♪♭ ├───♪♫

برای دانلود این آهنگ اینجا کلیک کنید

  • امیرعلی هاشمی پور هراتی

داریوش سوم و انقراض هخامنشیان

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۲۱ ب.ظ

بعد از مرگ ارشک ,داریوش سوم که یونانی ها او را کدمان می خواندند و در داستانهای ما معروف به دارا است آخرین پادشاه هخامنشی بود که  باگواس خواجه بعد از کشتن ارشک او را که از نواده های داریوش دوم بود روی کار آورد. او فرزند آرشام (نوهٔ داریوش دوم)، و سی‌سی‌گامبیس، دختر اردشیر دوم بود. داریوش سوم در هنگام جلوس تقریباً چهل و پنج سال داشت و کسی نبود که در آن سن و سال بازیچهٔ دست یک خواجهٔ  واقع شود.

 

آغاز پادشاهی داریوش سوم با شروع حکومت اسکندر پسر فیلیپ در مقدونیه تقریباً مقارن است و در سیر تاریخ، او مانند رقیبی است که سرنوشت برای اسکندر تراشیده‌است. داریوش سوم در سال ۳۳۶ پیش از میلاد بر تخت نشست و سلطنتی را آغاز کرد که دوران کوتاه آن پر از رویدادهای بزرگ بود. پایان زندگی او در حقیقت پایان شاهنشاهی بزرگ هخامنشیان بود.باگواس خواجه می خواست داریوش سوم که توسط او روی کار آمده موافق میل او رفتار کند اما داریوش سوم او را به قتل رساند.این قتل باعث طغیانی در مصر شد که داریوش سوم آن را فرو نشاند.از زمانی که اردشیر دوم و اردشیر سوم خشونت و فساد را همچون وسیله‌ای برای نیل به قدرت بکار برده‌بودند، امپراتوری هخامنشی در نزد عامهٔ رعایا به یک دستگاه تعدی و فشار تبدیل شده‌بود که دیگر برای حفظ آن تقریباً هیچکس حاضر نبود، حیات خود را به خطر بیندازد.صلح طلبی های کوروش بزرگ مدت‌ها پیش جای خود را به تعصب و تجاوز داده بود و دیگر در نزد اقوام تابع که سرراه خطر بودند، علاقه‌ای به حفظ پیوند با امپراتوری باقی نمانده بود. اسکندر در بهار سال ۳۳۴ پیش از میلاد با حدود سی یا چهل هزار جنگجوی یونانی و مقدونی، قصد گذر از دروازه‌های آسیا را کرد، دروازه‌هایی که در این زمان نگهبان واقعی نداشتند.

در بهار سال ۳۳۴قبل از میلاد اسکندر از بوغاز داردانل گذشت و وارد آسیای صغیر شد و در کنار رود گرانیکوس که آنسوی تنگهٔ داردانل به دریای مرمره می‌ریزد، اولین تلاقی جدی بین دو سپاه ایران و اسکندر بنام نبرد گرانیک یا گرانیکوس رخ داد.مم نون سردار یونانی که در سپاه ایران بود عقیده داشت که سپاه ایران در مقابل سپاه اسکندر کم کم عقب نشینی کند و در راه هرچه آذوقه و آب هست را از بین ببرد و دولت هخامنشی با نیروی دریایی قوی خود عرصه را در اروپا بر مقدونی تنگ کند اما فرمانده سپاه ایران این عقیده را بر خلاف نام جنگی ایرانی ها دید و آن را رد کرد.سپاه  ایران در اینجا مرکب بود از بیست هزار نفر سواره نظام و بیست هزار نفر پیاده نظام اجیر کرده یونانی.سواره نظام ایران در صفوف مقدم جا گرفت و سپاهیان یونانیدر ذخیره ماندند.در ابتدا چنین به نظر می آمد که پیروزی از آن سپاه ایران است زیرا تیراندازان ماهر ایرانی تلفات زیادی به سپاه دشمن زدند اما سپاهیان اسکندر به هر زحمتی خود را از گرانیک رد کرده و بی پروا به صفوف سپاه ایرانی زدند حتی خود اسکندر هم در میان آنها خود را به سپاه ایرانی زد.در حین این نبرد و یک برخورد تن به تن خود اسکندر، به زحمت از آسیب زوبین مهرداد، داماد داریوش، جان بدر برد که برادر مهرداد، برای انتقام مرگ برادرش با شمشیر به اسکندر حمله کرد که اگر کلیتوس دوست صمیمی اسکندر، درینجا دست ضارب را از شانه قطع نکرده بود، زندگی اسکندر در خطر قطعی بود.بعد از اینکه مهرداد کشته شد سپاه ایرانی متزلزل شد و فرار کردند ولی سکندر به تعقیب آنها نرفت بلکه به سپاهیان یونانی که در سپاه ایران خدمت می‌کردند و در در این جنگ، در قسمت ذخیره بودند، تاخت و به استثنای دو هزار نفری که اسیر گردیدند، همهٔ این یونانیان به دست سپاه اسکندر کشته شدند.پس از این فتح اسکندر اعلام کرد که تمام شهرهای یونانی از بند ایران آزادند و شهرهای یونانی‌نشین این ناحیه، غالباً وی را همچون رهاننده‌ای تلقی کردند و به آسانی دروازه‌هایشان را بر روی او گشودند اما دو شهر به فرماندهی اُرُنُ تُبات و مم نن تسلیم نشدند و مقاومت کردند که سرانجام هم مغلوب اسکندر گردیدند و مردمانش به بردگی کشیده شدند.مم نن خود را از طرف دریا به کشتی های ایرانی رساند و در اروپا چنان مقدونی ها را درهم کوبید که دربار ایران امیدوار شد به اینکه جنگ را به اروپا بکشاند اما از بخت بد مم نن که وجودش بسیار لازم بود در همین زمان درگذشت و اسکندر که از بابت او بسیار نگران بود با مرگ او قلبش قوت یافت.لشکر اسکندر هنگام گذشتن از آسیای صغیر به سوریه باید از چند تنگه بسیار باریک عبور میکرد که داریوش سوم میتوانست با سپاه اندکی تلفات بسیاری به سپاه اسکندر بزند و مدت ها اسکندر را معطل کند اما در این زمان داریوش به روش های قدیم و گردآوری سپاه عزیم مشغول بود و یکی از فرماندهان زبده از داریوش انتقاد کرد و عقیده داشت که با سپاهی کم ولی کارآزموده میتوان اسکندر را شکست داد اما داریوش توجهی نکرد و سپاه اسکندر همچنان پیش می آمد.

بعد از پیروزی در نبرد گرانیک اسکندر به آسانی توانست سایر ولایات آسیای صغیر را یک به یک تسخیر کند و تا نزدیک به سوریه به سرعت پیش برود. فقط در حوالی شهر کوچک ایسوس در سوریه بود که لشکر وی برای ورود به خاک سوریه با مقاومت تازه‌ای مواجه شد.داریوش انتظار ورود لشکر اسکندر را داشت و نقشه ایی بیهوده در سر داشت که باز هم مانع از نتیجه گرفتن سپاه ایران شد.بعد از اینکه سپاه اسکندر از تنگه اَمان گذشته و به طرف سوریه حرکت کرد داریوش از کوههای امان عبور کرد و پشت سر سپاه اسکندر اردو زد.زمانی که این خبر پخش شد در اطراف دنیا شادیهایی به وجود آمد زیرا همه می پنداشتند که رابطه اسکندر با مقدونیه قطع شده و شکست سپاه اسکندر حتمی است اما اسکندر با شنیدن این خبر با لشکر خود برگشت و بی پروا به سپاه ایران زدند.داریوش که عنوان فرماندهی سپاه را هم خود، برعهده گرفته‌بود، نتوانسته‌بود این نکته را درک کند که کثرت و تنوع سپاه او ممکن است در جنگ با یک سپاه منظم و محدود و در تنگنایی بین کوه و دریا دست و پا گیر باشد و چنان جای نامناسبی را برای نبرد انتخاب کرده بودند که سواره نظام ایران، میدان عمل نیافت. کم مانده بود که خود داریوش در هنگام نبرد اسیر شود ولی ایرانی‌ها خیلی فداکاری کرده نگذاشتند، اسکندر به شاه برسد و او فرصت یافته، بر اسب نشسته فرار کرد. یکی از سردارهای اسکندر، چادرهای داریوش را که خانوادهٔ داریوش شامل مادر و زن و دختر و خواهر او در آن بودند، همراه با غنائم فراوان تصرف کرد.بعد از این شکست داریوش به اسکندر تقاضای صلح داد و شرائط صلح، پرداخت غرامت از طرف ایران و ازدواج با خانوادهٔ سلطنتی ایران و واگذاری آسیای صغیر به اسکندر بود و درازای این گذشت‌ها از اسکندر خواسته شده‌بود که خانوادهٔ داریوش را مسترد دارد. این شرائط را اسکندر نپذیرفت.بعد از آن اسکندر به طرف سوریه رفت اما شهرهای صور و غزه با او جنگیدند و مدتی او را معطل کردند.گرفتن هر خانه از این دو شهر برای اسکندر مانند گرفتن یک قلعه بود و با زحمات بسیار این دو شهر را هم گرفت. غزه نیز که دروازهٔ آسیا محسوب می‌شد آنقدر در برابر فاتح مقاومت نشان داد تا تمام مردانش کشته شدند و زنانش به دست سربازان اسکندر افتادند.سپس اسکندر به مصر رفت و مصریان او را با آغوش باز پذیرفتند.

از مصر اسکندر به طرف فرات حرکت کرد و از رود مذبور گذشت و وارد بین النهرین شد.قبل از این در سال ۳۳۲ پیش از میلاد، همسر داریوش استاتیرای دوم که یونانیان از وی به عنوان زیباترین زن جهان، یاد کرده‌اند، در طی اسارت و در اثر زایمان درگذشت. و داریوش در این زمان در یک حالت یأس و درماندگی، به سبب اسارت خانواده‌اش در درست اسکندر فرو رفته بود. داریوش بجای هرگونه مجاهدهٔ جدی در جهت جلوگیری از پیشرفت یونانی‌ها، در بین النهرین آنسوی دجله منتظر اسکندر شد و جنگی را که می بایست جنگ سرنوشت باشد، به داخل ایران کشاند.هنگام عبور لشکر اسکندر از فرات و ورود آن به گوگامل داریوش فرصتهایی زیادی داشت.اولا جلگه بین النهرین برای عملیات سواره نظام ایرانی بسیار مساعد بود و می توانست آسیب های جدی به لشکر اسکندر بزند و حرکت آنها را مختل کند همانطور که بعد ها اشکانیان با همین روش لشکر رومی را بیچاره کردند و فاتح شدند.دوما آب دجله در این زمان تند بود و عبور از آن مشکل بود و سپاه ایران می توانست به راحتی با تکیه بر تیراندازان ماهرش بسیاری از مقدونی ها را بکشندو مانع عبورشان از دجله شوند.در سال ۳۳۱ پیش از میلاد، در نبرد گوگمل اسکندر برای سومین بار با سپاه داریوش برخورد. وقتی جنگ در گرفت کثرت سپاه ایران در ابتدا باعث وحشت و دغدغهٔ اسکندر شد و به نظر می آمد که این بار ایرانیها فاتح می شوند اما اسکندر که پافشاری ایرانیان را دید،حمله را به جایی کشاند که داریوش در آنجا بود.داریوش فرار کرد و فرار او، باعث فرار قسمتی از قشون گردید و بابل بلافاصله به دست اسکندر افتاد. ورود اسکندر به بابل به سبب لطمه‌هایی که در دورهٔ خشایارشا به معابد بابل وارد شده بود نزد کاهنان و عامه با خوشحالی تلقی شد.

اسکندر بعد از استراحت در بابل قصد فتح شوش و پرس پولیس را کرد. فتح شوش پایتخت زمستانی هخامنشیان، بیست روز بعد میسر شد. اسکندر به دنبال تسخیر پایتخت دیگر داریوش پرسپولیس که بقول دیودور مؤرخ، در زیر آفتاب شهری ثروتمندتر از آن نبود بلافاصله راه سرزمین پارس را پیش گرفت.پس از فرار داریوش و سقوط شوش مقاومت در مقابل این بیگانه بیفایده بنظر می رسید، بااین‌وجود یک سردار پارسی به نام آریوبرزن در مقابل او مقاومتی جسورانه و شدید، در تنگه‌ای که موسوم به دربند پارس است، از خود نشان داد. او باعث شد که اسکندر نتواند از این تنگه بگذرد. سپاه اسکندر مجبور شدند، به همان ترتیبی که ایرانی‌ها در جنگ ترموپیل اقدام کرده بودند، عمل کرده و از پشت سر ایرانی‌هایی که تنگه را بسته بودند، به آنها حمله کرده و راه را باز کند. بطوریکه می نویسند دفاع آریوبرزن، یگانه مدافعهٔ صحیح و درستی بوده که ایران در آن زمان، بعمل آورد.اسکندر با وجود مخالفتها پرسپولیس را در آتش کینه سوزاند که بعد ها از کار خود پشیمان شد و مقدونی‌ها از اینکه شهری به عظمت پرسپولیس بر دست پادشاه آنها نابود گشت، شرمسار شدند.

در سال ۳۳۰ پیش از میلاد، داریوش با وجود شکستهای پی در پی هنوز مأیوس نشده و درصدد بود قشون جدیدی در ماد تجهیز کند و یکچند در اکباتان (همدان) ماند اما وقتی اسکندر در تعقیب داریوش از پارس راه ماد را پیش گرفت و داریوش نیز برای تجهیز سپاه توفیقی نیافت. با بسوس ساتراپ باختر که خویشاوند داریوش سوم محسوب می شد و عده ای از بزرگان پارس، از جانب ری به ولایت باختر عزیمت کردند. در حدود دامغان بسوس، که از آمدن اسکندر مطلع شده بود، شاه را به قصد کشتن، زخم مهلکی زد و به سوی باختر گریخت و خود را اردشیر پنجم، شاه ایران خواند. اسکندر وقتی به بالین داریوش رسید او از آن زخم‌ها فوت کرده بود و فاتح جسد او را با تأثر و احترام به پارس فرستاد.با مرگ داریوش امپراطوری هخامنشیان بعد از ۲۳۰ سال منقرض شد.

  • امیرعلی هاشمی پور هراتی

15 غذای سنتی هند

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۱۹ ب.ظ

غذاهای هندی علاوه بر ادویه های کاری حرف های دیگری نیز برای گفتن دارند. این غذاها در عین تنوع منحصر به فرد بوده و در واقع تحت تاثیر فرهنگ ها و جوامع مختلف قرار گرفته اند. در حالی که غذاهای هندی در مناطق و حتی در خانه های مختلف با یکدیگر متفاوت اند، اما همگی آنها یک نقطه مشترک دارند: در میان همگان استفاده از سبزیجات سالم و ادویه جات معطر بسیار محبوب است. در هند، آشپزی هنری است که نسل به نسل در خانواده ها به ارث می رسد. غذاهای هندی در ایالات متحده به شدت محبوب بوده و پیدا کردن مواد اولیه غذاهای هندی در سوپرمارکت ها و خصوصا فروشگاه ها به سهولت امکان پذیر است. اگر دوست دارید شخصا غذای هندی بپزید بی شک همین حالا بهترین زمان است.

در این مطلب سفرمى طرز تهیه 15 غذای گیاهی سنتی هند را برایتان فراهم آورده  است؛ شما می توانید از مزه های بی نظیر غذاهای هندی در منزلتان لذت برید:

1.سیتان (گلوتن گندم پخته شده) با سس ویندالو (Vindaloo)

Untitled-1

ویندالو غذایى تند و آتشین در منطقه گوا به شمار می رود. این غذا معمولا با جوجه یا گوشت بره درست می شود ولی در همین غذا برای گیاهخواران از سیتان برای تهیه غذایی سالم تر و سحرانگیزتر استفاده می شود.

2.چانا ماسالای (Channa Masala) معمولی نه… چانتا ماسالای پنجابی درست و حسابی

20160328-channa-masala-recipe-6-thumb-1500xauto-430840

این نوع چانتا ماسالا بسیار متفاوت بوده و در واقع از میان جمعیت برخاسته است. دستور طبخ این غذا نسل ها چرخیده و منظور از چانتا ماسالا در اینجا همان نوع طبخ شده در پنجاب می باشد.

3.غذاهای وگانی و گلوتنی- پنیر بدون پالاک (Vegan and Gluten-Free Palak ‘Paneer’)

palak-paneer

توفو یا همان کشک در این غذای کلاسیک که از اسفناج درست می شود جایگزین پنیر روزانه شده تا (paneer) به دست آید.

4.خوراک ماسور دال (لنتیل) (Masoor Dal Lentil)

mesool-dal-3-22-11

دال همان خوراک عدسی غلیظ است که جزء غذاهای سنتی هندی به شمار می رود. دستورالعمل پخت این غذا مربوط به شمال هند است و در آن از عدس های قرمز و مقدار زیادی ادویه گرم و معطر استفاده می شود.

5.تیکا ماسالا با پنیر گیاهی (Vegan Paneer Tikka Masala)

94-paneer-tikka-masala

در تیکا ماسالای معمولی و رایج  از دستورالعملی متعلق به منطقه شمال هند استفاده شده و در تهیه آن جوجه استفاده می شود. در این نوع غذا توفو با ادویه طبخ می شود تا غذای گیاهی فوق العاده ای تهیه شود.

6.هرب روتی، (Herb Roti) نان هندی

Stuffed_Mooli_Paratha_Indian_Radish_stuffed_flatbread

روتی نان لواش تهیه شده از آرد گرم (بیسان) و یا آرد نخودچی می باشد. این روتی گیاهی تهیه شده از نعنا، آویشن و مریم گلی است و در کنار هر نوع غذای هندی طعمی بی نظیر دارد.

7.کوفته گیاهی مالای (Vegan Malai) کوفته سیب زمینی خوابانده شده در سس گوجه ادویه دار

maxresdefault

کوفته (Kofta) همان کوفته قلقلی یا توپک هایی هستند که از سیب زمینی، پنیر و یا گوشت تهیه می شوند. در این غذا، توپک هایی از سیب زمینی و بادام هندی (کاشو) تهیه شده و در سس گوجه ادویه دار و کرمی خوشمزه خوابانده و با آن پخته می شود.

8.بریانی سبزیجات (Vegetable Biryani)

IMG_6244

بریانی یک غذای برنجی سنتی در هند است. در این بریانی از مقدار زیادی سبزیجات، کاشو، کشمش و ادویه استفاده می شود. این غذا به عنوان غذای اصلی و یا چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد.

9.کورما به سبک هند جنوبی (South Indian-Style Kurma)

kurma

کورما غذای کاری است که در جنوب هندوستان طبخ می شود. این غذا از انواع مختلف سبزیجات طعم دار شده با رازیانه، زیره سبز، بذر خشخاش، کاشو و نارگیل خرد شده تهیه شده و غذایی معرکه محسوب می شود.

10.آلو گوبهی (Aloo Gobi)

maxresdefault (1)

در تهیه این غذای کلاسیک هندی از سیب زمینی و گل کلم استفاده می شود. گل کلم ها در سس طعم دار شده ی سیب زمینی و ادویه جات مختلف از جمله اندکی فلفل چیلی پخته می شود.

11.نان نعنایی پاراتاس (Mint Parathas)– نان لواش هندی تماما تهیه شده از گندم

IMG_20150704_101132-1

Parathas نان هاى لواش پرشده و تهیه شده از آرد گندم یا نخود می باشد. نان با استفاده از دانه های زیره سیاه، زنجبیل، فلفل قرمز و نعنای تازه تهیه می شود.

12.کیتچاری (Kitchari)– غذای قوی با خاصیت سم زدایی و آیورودایی

Semi-Raw-Ayurvedic-Kitchari-4JPG-2

کیتچاری غذایی آیورودایی تهیه شده از دو نوع غلات، معمولا برنج بسمتی و عدس می باشد. این غذا معمولا به عنوان غذایی با خاصیت سم زدایی برای کمک به هضم مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا از بذر گنه گنه برای طعم دهندگی بیشتر و مغذی تر کردن کیتچاری استفاده می شود.

13.   مدهو وادای بالیوودی (Medhu Vada)- دونات های عدسی و مرزه هندی

Lentil-Dumplings-993x800 (1)

مدهو وادا یک نوع غذای سنتی در جنوب هند به شمار می رود. این دونات های عدسی و مرزه را می توان به عنوان غذای اصلی، چاشنی، دسر و یا اسنکی در کنار ترشی ادویه دار مورد استفاده قرار داد.

14.   حلوای خاجور گاجار (Khajur Gajar) (پودینگ هویج و خرما با نارگیل و هل)

IMG_7742

جشن سبزیجات ریشه دار زمستانی در هند با تهیه دسرى به نام حلوا برگزار می شود. این پودینگ شکلات مانند هویج از روغن نارگیل، بادام و هل برای تهیه دسری کرمی و لذیذ تهیه می شود.

15.   مانگو لاسی (Mango Lassi)

MangoLassi_DT

لاسی نوشیدنی مربوط به منطقه شمال هند است که معمولا از ماست تهیه می شود. این نوشیدنی از کفیر سالم و مغذی روغن نارگیل تهیه شده و مزه ای بین میلک شیک و اسموتی دارد.

https://blog.safarme.com/food-and-health/indian-most-delicious-food/

  • امیرعلی هاشمی پور هراتی